keskiviikko 12. tammikuuta 2011

Training is my passion!

Ensimäine mun kunno merkintä ja postausidea ja elämälle tärkeä asia tulee nyt. Tän takia aloin ehkä kirjottamaankin blogia, koska saan purkaa tänne ylä- ja alamäet ja muuta sen sellasta ja pääsen myös ylistämään harrastustani ja sitä, kuinka se muutti mun elämää.

Kuten voitte otsikosta päätellä, on kyse treenaamisesta. Mä alotin treenaamisen kuntomaailma-nimisessä kuntokeskuksessa noin ½v sitten. Sillä on Jyväskylässä 2 toimipaikkaa ja toinen on vaan naisille ja siks ehkä halusinki just kyseisee keskukseen, ei ainakaa oo paineita miltä näyttää ku rehkii kunnolla! Isi osti mulle siis vuoden sopparin 18v lahjaks ja mun on pakko sanoa, että ehkäpä paras lahja minkä oon ikinä saanu heti tietty mun koirani jälkee!
Ja syy siihe miks se on ollu mun parhaimpia lahjoja on se, että tänä vuotena oli ensimäinen syksy millon en potenut enää masentuneisuuden tunteita, vaan tunsin olevani itsevarma, iloinen ja energinen.
Treenaaminen myös poistaa aina turhuutta ja liikaa energiaa, se saa mun olon tuntumaan niin..niin.. hyvältä ihmiseltä että joskus oikein liikutun siitä, kuinka paljon se on mun mieleä ja tottakai kehoaki muokannut!

Mitä mä sitte oikeesti treenaan ja kui usein? Eniten mä tykkään käydä ryhmätunneilla ja silloku on paljon energiaa meen joko bodypumppiin (lihaskuntoa, leikitään painoilla), Bodycombattii (kestävyyttä, potkitaa ja lyödää ja huudetaanki välillä "HAA!" tai muuta vastaavaa, tosi energine ja innostava tunti!) tai spinningiin (kestävyyttä tämäkin, pyörän selässä poljetaan!)
Nyt talvella kyllä on jotenkin väsyneempi ja koska oon vähä telonut mun kättä käyn nykyään aikalailla seuraavilla tunneilla: Kiinteytys (sykettä nostetaan ja sitten lihaskuntoa), Syke (Nostetaan vaan sykettä,ei yhtään lihaskuntoa), Core (keskivartaloon keskitytään), spinning ja  Zumba (tanssillinen tunti, uskon et kaikki tietää mistä on kyse).
Tottakai käyn myös ihan punttisalilla, mutta se ei jotenkaa oo se mun lempparijuttu, muttakun haluaa treenaa omaan tahtiin ja hyvin lihaksia sekä kattoo niide maksimivoimaa ni se tuntuu hyvältä, sitä siis noin kerran viikkoon. Ja kerran viikkoo tästäedespäin toivottavasti maanantaisin tai keskiviikkoisin käyn iskän ja pikkusiskon kanssa pelaamassa sulkapalloa. Huikeaa ja parasta hupia, nauraa aina vatsansa kipeäksi koska oon nii huono... :D
ja treenaan n. 3-5krt viikossa,voimavaroista ja innokkuudesta riippuen, sillä en haluu et treenaus on pakkopullaa, koska sillo sen haluu lopettaa!

Ainut miinuspuoli treenauksessa on se, etten mä jaksa laittaa tukkaa nii hyvi joka päivä, koska se on musta turhauttavaa et herään aamulla väkertää sitä ja sitte heti koulunloputtua treenaa mentäessä se lössähtäää ja menee hiestä märäks. Ja on mussa sen verra naista ja hienoisuuden halua, että se harmittaa välillä. Onneks mulla on yleensä meikit ja kynnet kuosissa :)
Toisena miinuspuolena tulee harrastuksen kalleus, mistä onneks isi sponssaa kuukausimaksun joka on ekana vuotena huimat 84e, koska oon painonpujottaja- jutussa :---D  Jopa 5kiloa lähtenyt tähämennessä ja no, n.4kiloo tullu lihasta eli oon iha tyytyväinen koska hiljaa hyvä tulee ;) Tavotteena vielä pudotella se 8kiloa ja saada siinä samalla pari kiloo lihasta lisää! Tämän vuode jälkee kyl kk hinta laskee alle kuudenkympin :)
Mutta toisena miinuksena tulee sitte tarvikkeet, joita en omistakaa paljoa opiskelijatulojen takia :(
Treenikassi, 2 toppia, 2 housut, salihanskat, kengät, monia juomapulloja, hikipyyhe ja hikihuivi päässä sekä lämmittelyhuppari jonka otin kyl heti arkikäyttöön hehz.
Ite oon ostanu n. puolet koska ihana äiti on sponssaillut ja joulupukki tiennyt rakkaan harrastukseni ;) sekä huivin varastin vessastamme :)
Mites kolmas miinuspuoli? Mä en saa oikei muuta aikaseks treenipäivänä ku treeni ja koulu, eli nään kavereita sen takia aika havoin :( ja ku en oo kauhee järjestelmällinen ihmine, nii en osaa aina etukäteen päättää treenauspäiviä, mutta kyllä se on helpottanu onneks, ku alkanu tulee liikunansta rutiini enempi.
Mutta oikeat ja aidot kaverit pysyy rinnalla ja ymmärtää, kiitos siitä :) ♥

Nyt ei oo enää enempää kerrottavaa tästä! Nykyää kyllä on vähä motivaatio-ongelmia ollu (pari viikkoa) jote onko kellää mitää kivoja vinkkejä mite sais motivaation pidettyä?:) Ja oisko teillä mulle mitää uutta lajia mitä kannattais kokeilla?:)

Loppuun vielä haluan sanoo sen et tiiän etten oo mikää tikkulaiha sporttimimmi enkä mä halua teiltä sarkastisia kommentteja siitä miks en oo laiha jos nii paljon treenaan ja puhun treenistä jos en näytä ruumiiltani siltä. Te kaikki ette nääs tiedä mikä on ollut lähtötilanne, mutta jos saatte siitä orgasmeja että vittuilette nii siitä vaa, saan si nauraa teille :) Ja vielä tiedoksenne: en halua edes olla langanlaiha, haluan omata naiselliset muodot kthxbye!


                                             Kuva yhestä treenikokonaisuudesta, uusin toppi ja housut =)

11 kommenttia:

  1. mokkis oot niiin söpö ja marsu t.heidiheidiXDXD

    VastaaPoista
  2. ave maria: hahahahite oot marsu ja söpö kans:D:D:D<3

    VastaaPoista
  3. wohoo hyvä roosa! käytkö sitten monella tunnilla päivässä? :O
    ja osaan kuvitella sut potkimassa ja huutamassa HAA :D:D

    VastaaPoista
  4. Mööööhhkkkis oot söpö. :( Tuun jumppaa sun kaa.

    VastaaPoista
  5. http://lihavapupu.blogspot.com/2011/01/te-tiedatte.html Viimeinen mahdollisuus ilmoittautua mukaan:---)

    VastaaPoista
  6. riiq: Jee! Ja en käy monilla, tai no ehkä kerra kuussa on kiva tehä sellane tehotreeni päivä,mut ne o se verra kuluttavia et kyl yks tunti riittää! Ja joo bodycombatti o siitä just nii huippua ku voi riehuu ja huutaa,nii mun juttu!:D

    Nora: uww ite oot :( <3 ja joo tuu >:3

    Nita: damn, en ehtiny eile koneelle, nii missasin nyt kyllä:(!

    VastaaPoista
  7. ei voi muutaku ihailla sun itsekuria ja kyllä huomaa että itsetunto on kasvanut !! :-) ja toi muutoshan on aivan älyttömän huima!
    motivaatioo voi saada sillei ku kattoo miten joku toine treenaa ihan täysii ja se into tarttuu sit itteenki! ehkä :D

    VastaaPoista
  8. OOT NIIN SÖPÖ TOI HUIVI PÄÄSSÄ ETTEN KESTÄ :---------------------------D<3 ihana merkintä ! mun ainainen kateellisuus sun aikaansaavuutta kohtaan jatkuuu, voi ku saisin itteni liikkeelle mut ei nii ei :C

    VastaaPoista
  9. Noora: Voi kiitos paljon :)! Tollaset kommentit on aina hurja piristäviä ja tsemppaavia! Ja se on iha hyvä motivaation lähde kyllä! välillä se toimii ja välillä ei :D

    Iisa: haha kiitti iisa :D<3 ja höp höpö siitä vaa ite alottamaa, sit sitä on vaa pakko lähtä liikkelle!:D Vaikka yhdessä kavereide kanssa, eihä sen tarvi olla jotai himo jumppaa tai salia, voiha se olla vaikka uimista tai keilaamista jos semmose näkee mielekkäämpänä ja alottaa sellasesta:)

    VastaaPoista
  10. Moi! Kiva blogi, sulla on rento tapa kirjottaa ja sitä on kiva lukea, vaikkakin mun on pakko sanoa että mua häiritsee ja pistää ärsyttämään kun kirjotat jotkut sanat ilman n-kirjainta siellä lopussa... :D Anteeksi tästä, tätä on kuitenkin kiva lukea ja oot söpö!

    VastaaPoista
  11. Ano: aw kiitos :) ja joo, mä oon saanu tosta tasan samasta asiasta palautetta, et kirjotustyyli vaihtelee ja n-kirjai puuttuu ja tiedostan sen itekki, mut en vaa sillo jos innostun kunnolla kirjottaa ja tekstiä vaa syntyy ja syntyy ties millä kirjotustyylillä.. :--D Jatkossa voin yrittää kiinnittää siihen enemmän huomiota, kiitän siis myös ihanan asiallisesta kritiikistä:)!

    VastaaPoista

nakkaa kommentti iha rohkeesti vaan!