perjantai 24. kesäkuuta 2011

Viimeinen viikonloppu riippuvuuden parissa.

Oon koukussa herkkuihin. Kyllä,  oon oikeesti meidän perheen, tai jopa suvun herkkuperse :D
Suklaa,jätäelö,piirakat,keksit,sipsit,popparit,karkit,letut... kaikki menee ja niitä menee mun vatsaan vaikka kuinka paljon!

Pari päivää oonkin miettiny, että mun on pakko päästä hetkeksi eroon sokerista, kärsiä ne vierotusoireet!
Vierotusoireisiin kuuluu levottomuus,äkäisyys ja mielialanvaihtelut. ja kyllä, ne johtuu sokerista. Heti ku saan jotain hyvää, ne lähtee.

Otin sitten mun poikaystävän kanssa puheeks sen, kuinka mä en enää jaksa olla tässä noidankierteessä ja kuinka sen ois hyvä lopettaa se röökin poltto ja niimpä me sovittiin kisa:
Mä oon syömättä yhden kuukauden mitään herkkuja ja se lopettaa samaisen kuukauden aikana röökin polton.
Alkuun toki se saa polttaa sen röökin päivään, mutta mulla loppuu kerralla tuo sokerin ja hiilaripommien mättö.
Ja koska kunnon vedossa voi myös hävitä niin sovittiin, mitä sitten menettää tai voittaa jos toinen luovuttaa!
Jos Tanttu luovuttaa saan 80e maksavan guessin sormuksen, jota oon aika kauan himonnu!
Jos mä luovutan, annan Tantulle 80e puhtaana käteen... eli no way, mä en häviä!

Tänään mua tosin alko hirvittämään koko haaste kun nautiskelin raparperipiirakkaa kera vanilijajäätelön.
Mä tunnustan sen, että jos en ois tunnesyöppö ja "syön salaa muilta"-syöppö nii oisin ihan varmaan aika kivoissa mitoissa ja kokoa 36. Siis ihan oikeesti!
Oon ollu herkkuihin koukussa jo ala-asteelta ja oon mä ollu viikon-parin lakoissa, mutta sitte aina sortunu. Nyt kun on tosi kyseessä, en tiiä miten selviän. Onneks on sitten Tanttu tukena :)<3 Ja toivon, että olette myös te!

Maanantaina ois tarkotus ottaa "ennen"-kuva ja kuukauden päästä eli 22.7 se "jälkeen"-kuva. Molempiin kuviin puen samat vaatteet. Myös elokuussa sitten saan tietää onko mahd. lähtenyt senttejä vyötäröltä ja rinnanympärykseltä, ellen löydä mittaa itselleni maanantaiksi! Tosin, pitäisi varmaan ettiä se mitta, koska jalkojenkin paksuus kiinnostaa!

Mutta mä oon nyt valmistautunu henkisesti tähän ja koska mä osaan kuvitella, kuinka vaikeeta on röökinpolton lopettaminen, en marise munkaan haasteen haasteellisuudesta. Ja röökinpolttajat hei! Munkin haaste on paha mulle, vaikkei pakolla muille olisi!

Mä tosiaan toivon, että onnistun, koska sitten saatan jatkaa herkutonta aikaa vielä hetken.. koska palaaminenhan siihen sen kaiken himotuksen keskellä hirvittää... noh toivottakaa tälle herkkuperseelle onnea! .. :')

Mutta nyt toivoisin teiltä, rakkaat lukijani, äkkiä vinkkejä siihen, miten toimitte jos makeanhimo yllättää toen teolla? Lupaan kokeilla teidän kaikkia vinkkejä ja antaa niistä sitten palautetta, miten ne mun kohdalla toimi! (ellei ne ole hirveen kalliita, tai liity siihen että vedetään napa täyteen sokeria ja hiilareita :D)

pppst, projektin edistymisestä tuun kirjottelemaan varmaan enemmän kun "kilot kuriin"-blogiini eli jos seurailu kiinnostaa niin alkakaas seurailla mun toistakin blogia. Blogin löydät tästä linkistä!

Nyt hyvät jussinjatkot kaikille, muistetaa syödä niin, että napa ruskaa ;D

8 kommenttia:

  1. no näin kesäaikaan herkkunälkään auttaa mun mielestä ainakin mansikat, vadelmat, pensasmustikat ja kirsikat ! myös vesimeloni :---) ja koska nehän sisältää hedelmäsokeria ni aaaa sokeriherkkuhimot lähtee !

    VastaaPoista
  2. Kata: joo noi kyllä tosiaan auttaa! Tulis vaan ne kunnon laatikkomansikat myyntii nii pääsis niide kaa kunnolla vauhtii..onmon :D Mutta ehkäpä pitää varaa kaappii muutama ananas (suunntonta herkkua!) ja sitä vesimelonia jääkaappii, ainaki näin alkuun:) Viikonloppu aamuthan voi viettää sitten toreilla mussuttaen tuoreita marjoja et niissä pysyy se supermaukkaus:3

    VastaaPoista
  3. En tiedä onko tästä mitenkään apua.. mutta olin ennen ihan samanlainen söin, söin ja söin ja vielä vähän lisää ja kaikki herkut meni.. mut sitte opin syömään semmosia ruokia missä pysyy vatta täynnä ja tarpeeks usein (3h välein) ni eipä tee yhtään mieli syödä herkkuja ku on ihan täynnä jo:D mut tsemppiä sulle! toivottavasti löydät jonkun oivan keinon sulle:)!
    -keesia

    VastaaPoista
  4. Ano: Nojoo,mä oon kokeillu ihan samaa, mut sit alkaa tekemää siltiki mieli sitä sokeria :/ Noh,ehkäpä pitää vaa panostaa vielä enempi siihe et syö 3h välei :) Kyllä mä uskon et löydän jonki keinon viel tukemaan tota taktiikkaa! esmes. katan vinkki marjoista! ja kiitos tsemeistä:)!

    VastaaPoista
  5. Huh, kuin suoraan omasta ruoka-suhteestani... Ymmärrän täysin ja itekin olisin varmaan ihan mukavan mallinen/kokonen ilman tuota herkkuriippuvuuttani. Vinkkejä en ikävä kyllä osaa antaa, kun en ole itsekään niitä oikeasti toimivia vielä löytänyt, mutta jos yhtään lohduttaa, niin: samassa veneessä ollaan, et ole yksin asiasi kanssa! :) toivon että mitäpä jos saisin itsellenikin hiukan motivaatiota tuon haasteesi myötä...

    VastaaPoista
  6. Ano: Aaa se on aina helpottava kuulla, ettei oo yksin ongelmiensa kanssa :) Se sitäpaitsi tsemppaa mua jatkaa ja näyttämää, että jos mä pystyn tähän nii pystyt varmasti myös mm. sinä! Koska oikeesti, mulla tulee päivässä ikävä sokeria :( Mutta laitan kyllä kaikki vinkit jakoon mitä ikinä keksin ja mitä mulle vinkataan! Mut jos tosiaan haluut kunnolla seurailla ja hakee motivaatioo nii ala ihmees lueskelee enempi tota mun toista blogia. Siellä voi sit lukee mun tuskailut ja onnistumiset matkan varrella ja jos alotat samaan aikaan (eli tulevana ma) nii saat sinne kommenttiboksii sitte purkaa tunnepurkauksiasi nii voin vastailla niihi yhtä turhautuneesti, mutta samalla koitan tsempata! Sillä aina jos joku on mukana haasteissa, ne on kivempia :)

    VastaaPoista
  7. Joo, kaikki vinkit ja kuulumiset jakoon vaan! Lueskelen sitä toistakin. Koitetaan parhaamme... :) Alku on vaikein -tai no vielä pahempi mulle on se, kun jossain vaiheessa repsahtaa ekan kerran ja ajattelee, että no voi nyt saatana, antaa sitten mennä vaan... mutta siis, kunpa nyt tulisi lämpösempiä kelejä, se auttaisi ainakin mua alun kanssa! ei tarvitse syöpötellä sadepäiväherkkuhimoon (mun vakkari), eikä tarvitse niin raskasta ruokaa muutenkaan :)

    VastaaPoista
  8. Ano: todellaki, nyt kaikki vaa peliin et saa tuloksia:D Mulla vaikeinta on se, jos oon pudottanu painoo nii tulee se fiilis et "jes,nyt voin pysyy hetke tässä painossa, eli lisää vähä ruokaa!" ja miten siinä käykään.. no :D niin...
    Mutta tulis tosiaan ne lämpimät kelit, koska sillo just ruokahalu o pienempi ja tekee mieli raikasta:) Silloin tosin pahin vihollinen on jäätelö..

    VastaaPoista

nakkaa kommentti iha rohkeesti vaan!